Nieuwe merkstrategie Gorinchem

Gepubliceerd op 12 september 2024 om 09:25

Een verhaal van en voor de stad

De stad Gorinchem heeft een nieuwe merkstrategie onthuld, die niet alleen het karakter van de stad versterkt, maar ook een duidelijk en gezamenlijk verhaal vertelt. De nieuwe merkstrategie is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met bewoners, ondernemers, culturele instellingen en het college van Burgemeester &Wethouders.

Een merk van en voor de stad

De nieuwe strategie helpt de stad om haar identiteit en waarden duidelijk uit te dragen, zowel naar de eigen inwoners als naar bezoekers en ondernemers. Het biedt een eenduidig verhaal dat iedereen kan gebruiken om de kracht van de stad over te brengen.

Wie zijn we als Gorinchem? Wat zijn onze kernkwaliteiten? En hoe kunnen we die zo goed mogelijk uitdragen op het gebied van wonen, werken, leven, vrije tijd, ondernemen en leren? Deze vragen stonden centraal in het proces van het ontwikkelen van onze nieuwe merkstrategie,” aldus wethouder Attie Mager. "Ik ben trots dat zovelen mee hebben willen denken en doen om hier invulling aan te geven! Deze merkstrategie is echt van en voor Gorinchem."

Een gezamenlijke aanpak

Raymond Smits van Waesberghe, directeur van Gorinchem Citymarketing, benadrukt het belang van een sterke merkidentiteit: “Het is ongelofelijk belangrijk om je merkwaarden scherp te hebben. Dit vormt de basis voor al onze marketingactiviteiten. Wat deze merkstrategie extra bijzonder maakt, is dat het samen met de stad is ontwikkeld. Wij omarmen dit volledig.

De merkgids

Om de merkstrategie verder te ondersteunen, is een merkgids ontwikkeld. Deze helpt iedereen die Gorinchem vertegenwoordigt om het verhaal van de stad op een consistente manier te vertellen. De merkgids draagt zo bij aan het versterken van het beeld van Gorinchem in de hoofden en harten van mensen.

Eerste exemplaar uitgereikt

Tijdens de onthulling heeft wethouder Attie Mager uit handen van Raymond Smits het eerste exemplaar van de merkgids ontvangen. Hiermee is het startschot gegeven voor een nieuwe fase in de marketing van de stad.

foto: Gorinchem Citymarketing