De nieuw aan te trekken voorzitter van de Centrale Cliëntenraad praat en denkt samen met de leden mee over diverse onderwerpen, zoals het verbeteren van de zorg aan de cliënten van Rivas Zorggroep.

De Centrale Cliëntenraad van Rivas Zorggroep zoekt een enthousiaste en gedreven nieuwe voorzitter, die zich samen met de leden graag inzet voor de gemeenschappelijke belangen van de cliënten van Rivas. Belangstellenden worden van harte uitgenodigd vóór dinsdag 22 januari te reageren op de vacature op de website www.rivas.nl/vacatures.

Cliëntenraad
Rivas vindt het belangrijk dat er goed geluisterd wordt naar haar cliënten. De Centrale Cliëntenraad is de stem van die cliënten in het overleg met de Raad van Bestuur van Rivas Zorggroep. Zo denkt en praat de raad mee over organisatiebrede onderwerpen zoals mensgerichte zorg, de kwaliteit van zorg, toegankelijkheid van het elektronisch cliëntdossier via het cliëntportaal, de financiën en de acties om de zorg aan cliënten verder te verbeteren. 

Rol voorzitter

De voorzitter is het eerste aanspreekpunt voor de leden van de Centrale Cliëntenraad en stimuleert hen tot het leveren van hun bijdrage. De voorzitter geeft vanuit betrokkenheid en overzicht vorm aan een goede overlegstructuur in Centrale Cliëntenraad en tussen de onderlinge cliëntenraden van domeinen Wijkverpleging, Ziekenhuiszorg, Kortdurende zorg en Langdurige zorg binnen Rivas. Overzicht en inzicht hebben in ontwikkelingen binnen zorg, welzijn en maatschappelijke dienstverlening, is een must. De voorzitter beschikt verder over een sterk en relevant netwerk, is besluitvaardig en bij voorkeur woonachtig in de regio. De functie is onbezoldigd, wel ontvangt de voorzitter een onkostenvergoeding voor de werkzaamheden.

Aanmelden

Belangstellenden met affiniteit met de zorg, die zich graag als voorzitter van de Centrale Cliëntenraad inzetten voor de cliënten van Rivas, worden van harte uitgenodigd om vóór dinsdag 22 januari te solliciteren. Dit kan gemakkelijk en snel via de website www.rivas.nl/vacatures.