Op vrijdagmorgen 14 december netwerken de ondernemers van het Ondernemers Netwerk OC-G bij Theater ’t Pand. Tijdens deze bijzondere bijeenkomst geeft Roy Grünewald een college Storytelling.

STORYTELLING
of
DE OERKRACHT VAN ‘HET VERHAAL’
door Roy Grünewald, storytelling expert

Tijdens het ondernemersnetwerk OC-G op 14 december in Theater ’t Pand geeft storytelling expert Roy Grünewald een inspirerend college over de oerkracht van ‘Het Verhaal’. Voor het ondernemerspubliek toegespitst op marketing en bedrijfsverhalen.

De consument kan nog zo irrationeel of grilling zijn, voor één ding is iedereen gevoelig: een briljant ‘Verhaal’. Klanten kopen niet op basis van feiten, maar worden verleid door de oerkracht van het (verkoop) verhaal. Niet alleen producten vertellen verhalen, ook je bedrijf heeft iets te vertellen. De vraag is nu: wat IS een goed ‘Verhaal’? En waarom worden sommige verhalen beter onthouden dan andere?

Storytelling is zo oud als de mensheid, maar pas sinds begin deze eeuw is wetenschappelijk onderzocht hoe verhalen werken in ons brein. Als je dat ‘geheim’ kent, dan weet je hoe je als verteller die oerkrachten zodanig kunt toepassen dat je publiek, je doelgroep, je boodschap altijd zal onthouden.
Met eeuwenoude technieken uit de creatieve storytelling is de z.g. strategische storytelling voortgekomen. Sinds kort is dit een steeds belangrijker instrument in marketing, branding, verkoop en public relations.

Roy Grünewald heeft een achtergrond als theatermaker, vertelacteur en conceptontwikkelaar. Is AD columnist, geeft inspirerende colleges en workshops op diverse hogescholen en adviseert bedrijven op het gebied van strategische storytelling.

‘…Roy legt niet uit, hij vertelt…’