Wethouder Ro van Doesburg lanceert nieuwe website

foto: Studio ZieZo

mooigorinchem.nl

Vrijdag 21 september lanceerde Ro van Doesburg, wethouder citymarketing, officieel de nieuwe website van Mooi Gorinchem. De nieuwe website zet Gorinchem als grootste vestingstad van Nederland op de kaart om meer toeristen en bezoekers naar de stad te trekken. De lancering vond plaats tijdens een netwerkborrel van Gorinchem Citymarketing in de Kamer van de Tussentijd.

Meer buitenlandse toeristen Gorinchem

Citymarketing startte eind maart als centrale citymarketing- en promotieorganisatie voor Gorinchem. Toen werd de nieuwe VVV/Mooi Gorinchem op de Groenmarkt feestelijk geopend. Op de oude locatie van de VVV – de huidige Kamer van de Tussentijd – werd met ondernemers, vrijwilligers, culturele partners en andere betrokkenen teruggekeken op het afgelopen seizoen. Marcel Serlier, algemeen manager van Gorinchem Citymarketing: “Tot nu toe heeft de VVV 19.733 bezoekers ontvangen, waarvan 1.141 buitenlandse toeristen. We zien een duidelijke toename van het aantal buitenlandse bezoekers, vooral uit België. Uit een enquête onder VVV-bezoekers blijkt dat bezoekers heel tevreden zijn over Gorinchem. De stad krijgt gemiddeld een 8 als rapportcijfer, een 8,5 voor de VVV en een 8,5 voor informatie over Gorinchem. Alle respondenten zouden Gorinchem aanbevelen bij vrienden of familie.”

Stijging online bezoek

Ook het aantal bezoeken aan de website is fors gestegen van 111.508 in heel 2017 tot 120.423 dit jaar (tot 20 sep). Er worden in 2018 nog online campagnes uitgevoerd om het bezoek aan de website verder te laten groeien en meer mensen te laten zien dat Gorinchem een verrassende vestingstad is. Voor het toeristisch seizoen 2019 wordt de website uitgebreid met een Engels- en Duitstalige website om het buitenlandse bezoek beter te bedienen.

Samenwerking bedrijven

Daarnaast is Gorinchem Citymarketing gestart met het in kaart brengen van wensen en behoeften van ondernemers, zodat ook deze partners beter bediend kunnen worden. Uit onderzoek onder het bedrijfsleven blijkt dat 90% Gorinchem Citymarketing kent, 76% wil samenwerken en 81% wil een afspraak maken. Een voorbeeld van samenwerking met het bedrijfsleven is de online campagne op ad.nl die net is gestart: https://advertorial.ad.nl/mooi-gorinchem/